Φακές σαλάτα. Lentil salad



Δύο λέξεις για ένα χορτοφαγικό πιάτο με πολλά πολλά πρόσωπα. 


Παρόλο που ο τίτλος του πιάτου είναι σαλάτα, αυτό δε πρέπει να μας ξεγελάει.. Πολλές πονηρές θερμίδες είναι κρυμμένες για αυτό θα το χαρακτηρίσω κυρίως γεύμα. Το λαχανικό που έχει το πιάτο είναι η λαχανίδα που δεν είναι και πολύ αγαπητή γενικώς, αλλά εγώ τη λατρεύω, ιδίως τώρα με τα κρύα που γλυκαίνει. Απαραίτητη είναι και η νόστιμη αλοιφή με το στραγγιστό γιαούρτι και τον κρατσανιστό λιναρόσπορο.



για 2-3 άτομα
1 μικρή λαχανίδα, χυμός ½ λεμονιού +1 κουταλιά ελαιόλαδο, αλάτι
οι φακές:
1 φλιτζάνι φακές
5 κουταλιές έτοιμη σάλτσα ντομάτας
1 ξερό κρεμμύδι
2 καρότα
10-12 λιαστές ψιλοκομμένες ντομάτες
1 φλιτζάνι φυλλαράκια σέλινου, άνιθου και μαϊντανού
λίγα φυλλαράκια φρέσκου φασκόμηλου
1 κουταλάκι μίγμα κάρυ, έχω το δικό μου μίγμα το οποίο θα αναρτήσω σύντομα
3 κουταλιές ελαιόλαδο

ξίδι από κόκκινο κρασί

αλάτι

για την αλοιφή

3 κουταλιές στραγγιστό γιαούρτι

2 κουταλιές χυμός λεμονιού

1 κουταλάκι ελαιόλαδο

αλάτι
μαύρο πιπέρι
και
2 κουταλιές λιναρόσπορου για να πασπαλίσω το πιάτο

 
Κόβω τη λαχανίδα στη μέση, ανοίγω τα φύλλα της και την βουτάω σε αρκετό νερό με ξίδι. Στη συνέχεια τη στραγγίζω και την βράζω για 5΄-10΄.
Τη στραγγίζω από το νερό, τη ψιλοκόβω, πασπαλίζω με αλάτι, λίγο ελαιόλαδο και χυμό λεμονιού.
Καθαρίζω τις φακές από πετρούλες. Πρέπει να ομολογήσω ότι έχω κάνει και εγώ την άμυαλη κίνηση να ρίξω από τη σακούλα τις φακές με φόρα στην κατσαρόλα. Έχω βάλει μυαλό και αυτόματα θα βάλω τη φακή στο πιάτο, θα βάλω τα γυαλιά και σιγά σιγά τις παραμερίζω με το χέρι μου. Αφού γίνει αυτό τις πλένω και τις βάζω να ζεματιστούν για 5΄. Ρίχνω το νερό και βάζω νέο νερό το οποίο ίσα που θα σκεπάζει τις φακές. Επίσης προσθέτω στις φακές το κρεμμύδι και τα καρότα, τα οποία έχω χοντροαλέσει στον πολυκόφτη και τέλος τη σάλτσα. Σιγοβράζω για 20΄σε κανονική κατσαρόλα και δοκιμάζω αν μαλάκωσαν, αν όχι συνεχίζω και προσθέτω νερό. Δε θέλω να μου γίνουν σούπα και να πάρει το νερό όλη τη νοστιμιά της φακής. Θέλω να τρώγεται με το πιρούνι και να τη συνδυάσω με τη βρασμένη λαχανίδα. Αφού βράσει λοιπόν η φακή προσθέτω τα αρωματικά, το κάρυ, αλάτι, ελαιόλαδο, το ξίδι και τις λιαστές ντομάτες. Ανακατεύω καλά και σερβίρω πάνω από τη κομμένη λαχανίδα.
Ανακατεύω τα υλικά της αλοιφής, βάζω λίγα ακόμα φυλλαράκια φασκόμηλου και πασπαλίζω και τον λιναρόσπορο.