Γαλανό κεράσι: γλυκό του κουταλιού. Rainier cherries “jam for spooning”


Τα καλά του κάμπου της Ημαθίας: τα άφθονα φρούτα. Δεν έχει σημασία αν εσύ δεν έχεις δέντρα δικά σου. Σίγουρα θα έχει κάποιος γείτονας ή συγγενής του γείτονα, ή γείτονας του συγγενή του γείτονα κ.ο.κ.




Πως θα  βγάλουμε τα κουκούτσια? Αναρωτηθήκαμε με την ξαδέρφη μου. Θα τη βγάλουμε ηρωικά και παραδοσιακά με τη φουρκέτα ή θα εξοπλιστούμε?

Από το δίλημμα μας έβγαλε η Σούλα με την παραγγελία της:

όταν πάτε στη Βέροια πάρτε μου αυτό το εργαλείο που βγάζουν τα κουκούτσια.

Εγώ καλού κακού πήρα και ένα σετάκι καινούριες και αστραφτερές  φουρκέτες just in case. Όπως τις αγόρασα έτσι και μείνανε. Ο μικρός ανοξείδωτος καθαριστής έκανε τρομερή δουλειά και δεν κατέστρεφε το φρούτο. Βγάζεις τα κοτσανάκια το πιέζεις από τη μεριά που ήταν το κοτσανάκι και αυτό ήτανε!

Για 6 βαζάκια του μισού κιλού

1650γρ γαλανά κεράσια

1450γρ ζάχαρη

2 κουταλάκια χυμός λεμονιού





ο αφρός


Αφού καθάρισε η ξαδέρφη μου τα κεράσια λοιπόν με το μαγικό εργαλείο, τα ζυγίζω, τα βάζω μέσα στην κατσαρόλα μαζί με τη ζάχαρη και αρχίζω να σιγοβράζω το γλυκό. Μετα πό 10 λεπτά το γλυκό αρχίζει να αφρίζει. Με ένα κουτάλι αφαιρώ πολύ προσεκτικά τον αφρό και το συνεχίζω μέχρι να μένει καθαρό το σιρόπι του. Το όλο βράσιμο θα μου πάρει περίπου 40΄. Προς το τέλος θα προσθέσω και το λεμόνι.

Ενώ βράζει το γλυκό ζεσταίνω το φούρνο στους 140ο και βάζω τα καθαρά βαζάκια και τα καινούρια καπάκια τους μέσα στο φούρνο. Τα κρατώ μέσα στο φούρνο για 20΄ για να αποστειρωθούν καλα. Γεμίζω τα βαζάκια ενώ είναι ακόμη ζεστά με το χλιαρό γλυκό, κλείνω με το καπάκι και τα αναποδογυρίζω.

Σε κάποιες συνταγές θα διαβάσετε ότι πρέπει να βάλετε νερό και ότι θα πρέπει να τα αφήσετε κάποιες ώρες με τη ζάχαρη.

Η συμβουλή μου είναι η εξής:

Όταν τα κεράσια είναι γαλανα και σκληρά, δε χρειάζεται ούτε νερό να βάλετε ούτε να τα αφήσετε να μείνουν με τη ζάχαρη. Εγώ που έβαλα νερό έκανα ένα πολύ ρευστό σιρόπι και αναγκάστηκα να τα βράσω λίγο παραπάνω. Επίσης δεν έβαλα βανίλια γιατί ήθελα τη λεπτή γεύση του κερασιού.



Για το γλυκό:

Σαραγλί γιαννιώτικο σε ροδέλες

Κρέμα γάλακτος

Γλυκό κεράσι


Έχω πάντα κρέμα γάλακτος στο ψυγείο

Χτύπησα κρέμα γάλακτος σε σαντιγύ.

Πρόσθεσα 2 κουταλάκια σιρόπι κεράσι στην έτοιμη κρέμα.

Σερβίρω το γιαννιώτικο σαραγλί με τη σαντιγύ και με ένα κερασάκι μαζί με το σιροπάκι του.