Αμπελόφυλλα: από το αμπέλι στο βάζο. Vine leaves in the jar



Τα αμπελόφυλλα του ξινόμαυρου δίνουν φύλλα χωρίς νεύρα, είναι λεπτά και τρυφερά και εφάμιλλα με αυτά της σταφίδας.
Έχω μάθει από τις Τριλοφιώτισσες κυρίες, με πρώτη απόλες την πεθερά μου να τα διατηρώ στο βάζο χωρίς νερό. 
Την προηγούμενη Κυριακή λοιπόν με την ξαδέρφη μου χαθήκαμε μέσα στο καταπράσινο αμπέλι.

Τα αμπελόφυλλα μας περίμεναν να τα μαζέψουμε καθαρά από ραντίσματα, απαλά και βελούδινα.
Τα στοιβάξαμε ανά 20δες. Τα αφήσαμε μία μέρα να μαραθούν ελαφρά.
Την κάθε 20δα την στρίβω σε μασούρι. Μέσα σε αποστειρωμένα βάζα του ενός κιλού, χώνω 4 μασουρια. Δηλαδή 80 φύλλα. Τόσα είναι η δόση μου. Η διαδικασία για την αποστείρωση των βάζων είναι απαραίτητη. Μαζί με τα βάζα αποστειρώνονται φυσικά και τα καπάκια τα οποία πρέπει να είναι καινούρια.





αριστερά είναι το βρασμένο και δεξιά το βάζο που μόλις έβαλα τα αμπελόφυλλα
Μέσα στο φούρνο λοιπόν για 20΄στους 140ο .
Με το περιεχόμενο των 80 φύλλων, ενός βάζου δηλαδή, μαγειρεύω 70 περίπου ντολμαδάκια, τα υπόλοιπα 10 μπαίνουν από κάτω από τα ντολμαδάκια μερικά από πάνω και ίσως κάποια μπορεί να σχιστούν .

Κλείνω τα βάζα με τα καπάκια και βάζω 3 από αυτά στη μεγάλη μου κατσαρόλα τυλιγμένα σε ένα μεγάλο πανί. Βάζω νερό και τα σκεπάζω. Από πάνω τους βάζω βάρος. Μία μικρότερη κατσαρόλα με πέτρα μέσα για να μη κουνιούνται. Βάζω να βράσουν . Με το που θα κοχλάσει το νερό, μετράω 20 λεπτά. Τα βγάζω, τα βάζω ανάποδα και τα αφήνω για 12 ώρες.
Με αυτό τον τρόπο κρατούν σίγουρα 2 χρόνια.