Σκάρος με λαχανικά και μυρώνια στο φούρνο. Baked Parrotfish with vegetables and myronia greens



Μαγειρέματα στη Σαντορίνη συνέχεια
Ο γνωστός ψαράς μου στο Εμπορείο, με αδιαφορία για τα σωστά ελληνικά, μου σύστησε να πάρω σκάρο. Μου είπε και μερικές παροιμίες που τις είχα ακουστά αλλά δεν ήξερα να τις εξηγήσω:
Σκάρο με λένε ψήσε με
Και βάλε με στο πιάτο
Και βάλε μου λαδόξιδο
Και το σκ τό μου φάτο

Και άλλο ένα:
Έλα το Μάη στο γυαλό, φάε του σκάρου το σκ τ ό.
Αυτές οι όχι και τόσο ελκυστικές παροιμίες, τις οποίες όπως καταλαβαίνετε λογοέκρινα μόνη μου εξηγούνται ως εξής:
Όταν το ψαρι αλιευθεί νωρίς το πρωι πριν φαει, τα εντόσθιά του είναι νοστιμότατα και τρώγονται για αυτό μπορεί να μαγειρευθεί ακαθάριστο. Εννοείται ότι πρέπει να έχεις πλήρη εμπιστοσύνη στον ψαρά σου.
Εσεις καλού κακου καθαρίστε τα.

να δω πως θα καθαρίσετε τα λέπια μου τώρα!
Ο δικός μου ο σκάρος είχε αλιευθεί την προηγούμενη μέρα το απόγευμα οπότε ήταν χορτάτος και έπρεπε να τον καθαρίσουμε.
Το χρώμα του γκρίζο, που σημαίνει ότι είναι αρσενικός, με λέπια στρογγυλά, μικρά και πολύ σκληρά δύσκολα στο καθάρισμα.. Το κρέας του σφικτό, άσπρο, πολύ νόστιμο.
 για 2 άτομα:
1 σκάρος 750γρ
2 πατάτες
1 μελιτζάνα
2 κόκκινες πιπεριές
4-5 ντοματίνια
1 ώριμη μεγάλη ντομάτα
½ ματσάκι μυρώνια
4 κουταλιές ελαιόλαδο
αλάτι, μαύρο πιπέρι

Καθαρίζω, πλένω και αλατίζω πολύ καλά το ψάρι. Καθαρίζω και πλένω όλα τα λαχανικά. Κόβω τις πατάτες και τις μελιτζάνες σε ροδέλες, τα ντοματίνια σε μικρά κομμάτια, τις πιπεριές σε ροδέλες και τρίβω την ώριμη ντομάτα. Ανακατεύω τα λαχανικά με την ώριμη ντομάτα, αλατίζω και τρίβω μαύρο πιπέρι. Γεμίζω το ψάρι με φυλλαράκια από μυρώνια και τα υπόλοιπα μυρώνια τα ανακατεύω με τα λαχανικά και 2 κουταλιές ελαιόλαδο.


Απλώνω το ψάρι μαζί με τα λαχανικά πάνω σε ένα λαδόχαρτο και περιχύνω το ψάρι με το υπόλοιπο ελαιόλαδο. Ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο για 40΄στις αντιστάσεις στους 200ο.Τα μυρώνια λιώνουν με το ψήσιμο και δίνουν μία απαλή γλυκανισάτη γεύση