Πιπεριές κόκκινες γεμιστές με μανιτάρια της λαϊκής μου και Αμανίτη Καισαρικό του Μουσείου Μετεώρων. Red peppers stuffed with mushrooms from my Thessaloniki open food market and Amanitus Caesar mushrooms of the Meteora Museum shop

Έχω την τύχη το σπίτι μου στην Θεσσαλονίκη να βρίσκεται κοντά σε δύο λαϊκές, μία την Τετάρτη ακριβώς κάτω από τα μπαλκόνια μου και μία το Σάββατο ένα δρόμο πιο πάνω. Χωρίς να με βλέπουν λοιπόν τους φωτογράφισα με την ησυχία μου, την οποία βέβαια την χάνω γιατί όλοι είναι βροντόφωνοι και ο ένας προσπαθεί να καλύψει τον συναγωνιστή του συνάδελφο.
Από τη λαϊκή μου λοιπόν αγόρασα όλα τα καλά για τις λαδερές μου πιπεριές, αλλά το σπουδαιότερο συστατικό ήταν ο αφυδατωμένος Αμανίτης Καισαρικός που μου πρόσφεραν ευγενικά από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας  Μετεώρων και Μουσείο Μανιταριών. Ελάχιστη ποσότητα ήταν αρκετή για να ελαττώσω το αλάτι του μαγειρέματος μια και η νοστιμιά των μανιταριών αντικαθιστά εν μέρει το αλάτι.

και το όμορφο μανιταράκι από το πωλητήριο του Μουσείου είναι
Δεν έχει κόσμο ούτε ήλιο γιατί είναι 7:30 το πρωί

Τα εκλεκτά μανιτάρια
 Μεγάλη βδομάδα λοιπόν, πρώτες πιπεριές της Κρήτης, λαδερά μοσχοβολιστά ελληνικά μαγειρέματα με ταπεινά αλλά σπουδαία σε θρεπτική αξία και γεύση υλικά.

Δεν έχω φωτογραφίσει την πατάτα και τα καρότα για το ταψί


τα μανιτάρια
Τα υλικά για 4 άτομα
11 κόκκινες πιπεριές
1 φλιτζάνι ρύζι καρολίνα
1 ματσάκι φρέσκα κρεμμυδάκια
4 μέτρια αγαρικά
20 μικρά μανιταράκια brown
1 χούφτα, στην κυριολεξία, αμανίτες του Καίσαρα
1 ντομάτα
½  ματσάκι άνιθο
½ ματσάκι μαϊντανό
1 σκελίδα σκόρδο
5 λιαστές ντομάτες
8 κουταλιές ελαιόλαδο
ρίγανη
αλάτι, μαύρο πιπέρι
για το ψήσιμο
4 καρότα
1 μεγάλη πατάτα


Ακολουθώ την ίδια πάντα διαδικασία καθαρίσματος για τα αποξηραμένα μανιτάρια
Ξεπλένω τα μανιτάρια μέσα σε ένα μπολ με 2 φλιτζάνια νερό, τα παίρνω προσεκτικά με ένα πιρούνι για να μείνει, αν υπάρχει, άμμος κάτω στον πάτο του μπολ.
Μόλις έριξα λοιπόν τα μανιτάρια στο κρύο νερό, απίστευτο πως μου ήρθε ένα έντονο ορεκτικό άρωμα, σαν να μύριζα ένα ζωμό λαχανικών-κοτόπουλου και το νερό μεταμορφώθηκε σε ένα νόστιμο πορτοκαλί ζουμάκι . Στράγγισα γρήγορα γρήγορα τα μανιτάρια και φιλτράρισα το ζουμάκι τους μέσα από ένα πυκνό στραγγιστήρι, δεν είχαν και τίποτα τελικά για να το χρησιμοποιήσω στο μαγείρεμα.
Συνεχίζω με το βασικό μου μαγείρεμα:
Πλένω, κόβω, όχι ολότελα τα κεφαλάκια από τις πιπεριές και προσπαθώ προσεκτικά να τις αδειάσω από τα σποράκια τους.
Πλένω απαλά τα μανιτάρια και την ντομάτα και τα ψιλοκόβω. Ψιλοκόβω και τις λιαστές  και τα αρωματικά μου.
Ψιλοκόβω στη συνέχεια  τα κρεμμυδάκια και τα γυαλίζω στο μισό ελαιόλαδο για 3-4 λεπτάκια.
Προσθέτω, το σκορδάκι, όλα τα μανιτάρια, τις λιαστές, τα αρωματικά και σιγοβράζω για 10΄. Δεν προσθέτω νεράκι γιατί τα μανιτάρια θα αφήσουν πολλά ζουμάκια.
Προσθέτω το ρύζι, το μισό ζουμάκι των μανιταριών, αλάτι και πιπέρι, κλείνω τη θερμοκρασία, σκεπάζω με το καπάκι και αφήνω το ρύζι να απορροφήσει όλο το ζωμό.
Γεμίζω τις πιπεριές με το μίγμα.
Καθαρίζω, πλένω τα καρότα και την πατάτα, τα κόβω σε στενόμακρα κομματάκια, τα αραδιάζω ανάμεσα από τις πιπεριές, πασπαλίζω με αλάτι, μαύρο πιπέρι, ρίγανη και περιχύνω με το υπόλοιπο λάδι, το ζωμό των μανιταριών και 2 επιπλέον φλιτζάνια νερό.
Ψήνω για μία ώρα στους 220ο . Γυρνάω προσεκτικά από την άλλη τους μεριά τις πιπεριές στα μισά του ψησίματος.




αυτό εννοώ όταν λέω χούφτα

ο καταπληκτικός ζωμός









έμεινε λίγη γέμιση, αλλά θα μπει κατάψυξη για ένα γρήγορο γεύμα