ΜΠΟΥΤΑΚΙΑ ΚΟΤΑΣ, ΠΡΑΣΑ ΜΑΣΟΥΡΙΑ ΚΑΙ ΒΕΛΟΥΔΙΝΗ ΣΑΛΤΣΑ, ΑΠΟ ΤΟ ΑΔΑΜ ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΜΙΚΡΟ ΧΩΡΙΟ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΜΟΥ. CHICKEN THIGHS LEEKS AND A VELVET SAUCE FROM ADAM, MY SWEET LITTLE PARENT’S VILLAGE.

Μία συνταγή μνήμης αφιερωμένη στο γλυκό χωριό των γονιών μου το Αδάμ. Εκεί γνώρισα πιάτα σαν και αυτό και άλλα όπως κότα με τραχανά, κεφτέδες με τραχανά, φρικασέ μαρούλια με αρνί, γίδα βραστή κ.α.. Άγνωστα πιάτα για μένα καθώς ήρθα μεγαλούτσικο παιδάκι με τους γονείς μου από το Düsseldorf με άλλες γεύσεις στις μνήμες μου. H πετσέτα της φωτογραφίας είναι υφαντή από την προίκα της συχωρεμένης μητέρας μου και είναι τουλάχιστον 80 χρόνων παλιά.
Απλές γεύσεις, λίγα υλικά, ελληνική παραδοσιακή γαστρονομία. Το βασικό μπαχαρικό είναι το κόκκινο πιπέρι και το ιδιαίτερο του πιάτου η βελούδινη πολύ απλή κρέμα με τα πράσα μέσα της, χυλωμένα και γλυκά, λόγω και εποχής.
Αν σας αρέσουν τα πράσα δοκιμάστε αυτό το ωραίο χειμωνιάτικο πιάτο




Μία συνταγή μνήμης αφιερωμένη στο γλυκό χωριό των γονιών μου το Αδάμ. Εκεί γνώρισα πιάτα σαν και αυτό και άλλα όπως κότα με τραχανά, κεφτέδες με τραχανά, φρικασέ μαρούλια με αρνί, γίδα βραστή κ.α.. Άγνωστα πιάτα για μένα καθώς ήρθα μεγαλούτσικο παιδάκι με τους γονείς μου από το Düsseldorf με άλλες γεύσεις στις μνήμες μου. H πετσέτα της φωτογραφίας είναι υφαντή από την προίκα της συχωρεμένης μητέρας μου και είναι τουλάχιστον 80 χρόνων παλιά.
Απλές γεύσεις, λίγα υλικά, ελληνική παραδοσιακή γαστρονομία. Το βασικό μπαχαρικό είναι το κόκκινο πιπέρι και το ιδιαίτερο του πιάτου η βελούδινη πολύ απλή κρέμα με τα πράσα μέσα της, χυλωμένα και γλυκά, λόγω και εποχής.
Αν σας αρέσουν τα πράσα δοκιμάστε αυτό το ωραίο χειμωνιάτικο πιάτο
Για 4 μερίδες:
5 χοντρά πράσα, το επάνω μέρος
4 φιλέτα από μπούτια, τα κοκαλάκια από τα μπούτια ή ένα μπούτι με το κόκκαλο του για το ζωμό
1 μικρό ξερό κρεμμύδι
4 φέτες αλλαντικού από νουά μοσχαρίσιο
4 κουταλιές ελαιόλαδο
λίγα φρέσκα φυλλαράκια φασκόμηλου
1 κουταλάκι κόκκινο γλυκό πιπέρι, αν θέλετε και λίγο πιπέρι καγιέν για πιο πικάντικη και καυτερή γεύση
για το δέσιμο της σάλτσας
1 κουταλάκι αλεύρι και 1 κουταλάκι κορν φλάορ
αλάτι, μαύρο πιπέρι
Ζητώ από την κυρία που πουλάει κοτόπουλα κοντά στο σπίτι μου 4 φιλέτα από μπούτια κοτόπουλου και κρατώ και το κόκαλο τους για να κάνω ζωμό. Αν εσείς πάρετε τυποποιημένα, αγοράστε άλλο ένα ολόκληρο μπούτι για το ζωμό.
Ο ζωμός:
Βάζω 3 φλιτζάνια νερό(περίπου 750ml), μία τσιμπιά αλάτι και τα κόκαλα να βράσουν για 25΄. Αν δε θέλετε να κάνετε ζωμό θα έχετε μία κανατούλα με χλιαρό νερό.
Αλατοπιπερώνω τα φιλέτα βάζω από ένα φύλλο φασκόμηλου και μία φέτα νουά, τα τυλίγω και τα σταθεροποιώ με τα σιδεράκια που έχω για ρολά. Εσείς μπορείτε να βάλετε 2 οδοντογλυφίδες.
Πλένω τα πράσα εξωτερικά και τα καθαρίζω από το πάνω μέρος τους. Γεμίζω τον νεροχύτη μου με νερό, κόβω τα πράσα σε χοντρές ροδέλες-μασούρια και τα βάζω μέσα στο νερό να ξεπλυθούν καλά-καλά. Βγάζω τα πράσα από το νερό και τα κρατώ μέσα σε ένα στραγγιστήρι.
Βάζω το ελαιόλαδο στο μαντεμένιο σκεύος μου και σε μέτρια θερμοκρασία ροδίζω και από τις δύο πλευρές τα ρολάκια για περίπου 3΄-4 για την κάθε πλευρά. Προσθέτω αλάτι πιπέρι και από το ζωμό, που βράζω παράλληλα, 3 κουταλιές για να βράσουν τα ρολά και συνεχίζω το μαγείρεμα για άλλα 10΄. Συμπληρώνω και άλλο ζωμό αν χρειαστεί. Αφαιρώ τα ρολά από το σκεύος και τα βάζω σε ένα πιάτο. Προσθέτω τα πράσα στο ελαιόλαδο, ψιλοκόβω και το κρεμμύδι, το βάζω μαζί με τα πράσα και μαγειρεύω σε χαμηλή θερμοκρασία για περίπου 25΄ανακατεύοντας τακτικά και προσθέτοντας κουταλιές από το ζωμό. Νοστιμίζω τα πράσα με αλάτι, πιπέρι και κόκκινο πιπέρι.
Προσθέτω τα φιλέτα μέσα στα πράσα, τα περιχύνω με ½ φλιτζάνι περίπου ζωμό και σιγοβράζω για άλλα 10΄.
Στραγγίζω το ζωμό που έμεινε (περίπου 300ml, 11/2 φλιτζάνι), το ανακατεύω με το αλεύρι και το κορν φλάορ  με τη βοήθεια του ξύλινου αναδευτήρα μου (το μουλινίγια από την Τσεχία, εσείς μπορείτε αν το κάνετε πολύ εύκολα με ένα αβγοδάρτη) και το προσθέτω στα πράσα. Σιγοβράζω για 2 λεπτά για να δέσω το ζωμό και αποσύρω το σκεύος από την εστία.
Κόβω τα ρολάκια σε χοντρές φέτες και σερβίρω με τα πράσα. Αν τα παιδιά ή κάποια ‘μεγάλα’ παιδιά, δεν αγαπούν τα πράσα, σερβίρετε λίγο ρύζι νυχάκι και περιχύστε το με το ζωμό του φαγητού.